شعری زیبا در وصف روستای مورجان...


کوهمره کاکایل خوش اندی

یادباد آبادي سرسبز ایل/ مردمان خوب و یكرنگ و اصیل/نان و دوغ و پونه و كشك و كره/ آغل بزغاله و میش و بره/ كاش برميگشت دوباره مشك دوغ/خسته ايم از دوره رنگ و دروغ!

 

                       سلام ای مورجان*


پیام من به مردان غیورش،به زنان زیباوبا عفافش/

به سختکوشان روزان گرمش،به بیداران شب های سردش/

عجب خاک حاصلخیزداری تو/

هزاران کشت مرغوب داری تو/

هوایت پاک و معتدل به تن نوازست/

رازتندرستی مردمانت همینست/

زهرجای جهان سفرداشتم درجوانی/

ندیدم ملتی خوشرو با این  مهربانی/

همین بس باشد دریراقم/

که من اهل مورجانم/

سخن ازپاکی دلهای مردمت دارم /

حکایت ز جنگهای مردان درخاک خفته ات دارم/

چه جانانه نبرد داشتند با اغیار/

نترسیدند از صدای غرش کنبار/

چنان راندند دشمن ازتپه ودشت/

که تادوران زچشمان خوارگشت/

بزرگانت چوقبله پرستشگاه  من/

  فدای تربت پاکت همه جسم و جان من/ 

 

         

 

                                    شاعر:هادی شجاعی   

 

 

 

 




نظرات شما عزیزان:

بهنام جعفری
ساعت4:36---15 مرداد 1392
سلام،شعر جالبی بود آقای شجاعی،و این شعر باعث شده که هر از چندگاهی سری به این سایت بزنم،که شاید بازم نوشته یا عکسی از روستای عزیزم مورجان ببینم.تشکر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسبها: کوهمرهروستای مورجانشعر روستای مورجانهادی شجاعیوطن کوهمره
نوشته شده در جمعه 22 / 3 / 1392ساعت 13:57 توسط حمید مرتضایی|